Laat je software beter presteren!
BPM software
laat je bestaande software beter presteren

PLUS Serie, een mooie aanvulling voor UNIT4 Multivers

BPM Software heeft goed geluisterd naar jouw wensen. We hebben deze vertaald naar een aantal modules, genaamd de PLUS Serie, een mooie aanvulling voor UNIT4 Multivers. Dit zorgt voor een sterk verbeterde gebruikerservaring met UNIT4 Multivers. We voegen functionaliteiten toe met de PLUS Serie die niet in UNIT4 Multivers aanwezig zijn. Uiteraard zijn de pakketten uit de BPM lijn ook geschikt voor UNIT4 Multivers.

De mooie aanvulling voor UNIT4 Multivers vind je hieronder:

Analyse PLUS

Met het programma Analyse PLUS maak je op een eenvoudige wijze rapportages in Microsoft Excel. We voegen extra Excel functies toe waarmee je rechtstreeks uit UNIT4 Multivers of UNIT4 Accounting gegevens ophaalt. Het is dus niet meer nodig om handmatig gegevens uit de boekhouding in te voeren in Excel.

Je kunt dan denken aan gegevens als:

  • Grootboekrekening totalen (werkelijk, aantal en budget) per week en/of periode.
  • Rubriek totalen (werkelijk, aantal en budget) per week en/of periode.
  • Kostenplaats totalen (werkelijk, aantal en budget) per week en/of periode.
  • Dossier totalen (werkelijk, aantal en budget) per week en/of periode.
  • Omzet voor artikelen, artikelgroepen of debiteuren per periode en/of week.
    (bedrag bruto/netto/kostprijs/marge en/of aantal)
  • Openstaand saldo, vervallen saldo, gemiddelde betaling
  • Termijn per debiteur en/of crediteur.
  • Geboekte uren (bedrag of aantal) per persoon, project en/of uursoort.
  • Geboekte kosten/opbrengst per project.

Demo (zonder geluid)

SmartDoc PLUS

Er zijn maar weinig bedrijven die geen gebruik maken van offertes om klanten te winnen. De manier waarop dit gebeurt verschilt echter enorm: de een werkt nog met een tekstverwerker en slaat de offertes op een computer of netwerk op. Terwijl de ander reeds gebruik maakt van de mogelijkheden van UNIT4 Multivers.

Waarom SmartDoc PLUS?

Zoals al eerder vermeld werken sommigen van jullie nog met een tekstverwerker. Dit is veelal Microsoft Word. De reden dat velen hier nog gebruik van maken, is dat je de volledige flexibiliteit hebt in de opmaak van jouw documenten. Deze flexibiliteit biedt het offerte onderdeel binnen UNIT4 Multivers XtraLarge slechts beperkt. Met SmartDoc PLUS zet je de, in UNIT4 Multivers, gemaakte offerte of opdracht om naar een Microsoft Word document.

Er is echter meer!

Want alleen een opsomming van de artikelen en de prijzen in een offerte is mooi, maar is nog niet het Plus predicaat waardig. De Plus in SmartDoc PLUS houdt in dat je bij jouw artikelen een standaarddocument kunt koppelen, dat in de bijlagen van de offerte wordt meegenomen. Zo krijg je van de artikelen die je graag aan jouw potentiële klanten wilt toelichten, uitgebreide omschrijvingen met afbeeldingen en opmaak. Bovendien kun je de artikelen groeperen volgens een vrij aan te geven indeling.

Voordelen SmartDoc PLUS

  • Output naar Microsoft Word
  • Alle vrijheid om aan te vullen en aan te passen
  • Standaarddocumenten gekoppeld aan artikelen (uitgebreide omschrijvingen, afbeeldingen, certificaten, specificaties)
  • Automatisch groeperen van artikelen, volgens eigen indeling
  • Toevoegen van Algemene Voorwaarden en extra documenten (automatisch)
  • Direct een actie ter opvolging aanmaken in UNIT4 Multivers

Contact met ons kantoor

Wil je meer weten over de mogelijkheden en functionaliteiten van SmartDoc PLUS, van de PLUS Serie als aanvulling op UNIT4 Multivers? Dat kan! Laat je gegevens achter op ons contactformulier en we nemen contact met je op! Bellen kan natuurlijk ook, bel dan naar 085-20 20 9 20.

Marc Franse CEO

Marc Fransen

085 2020920

Stuur een e-mail

Neem contact met mij op!

Abonnement PLUS

Een ander onderdeel van de PLUS Serie, een mooie aanvulling van UNIT4 Multivers is het programma Abonnement PLUS. Dit programma zorgt ervoor dat je, in een abonnement bij een debiteur, meerdere abonnementsregels aan kunt maken. Ieder met een eigen bedrag. Ook is het mogelijk om meerdere, afwijkende intervallen te gebruiken, vanuit één abonnement. In UNIT4 Multivers is dit namelijk standaard niet mogelijk.

Het werken met Abonnement PLUS

Met behulp van Abonnement PLUS kun je abonnementen vastleggen met meerdere regels. Dit kun je vergelijken met het invoeren van regels op een factuuropdracht of verkooporder in UNIT4 Multivers. Je stelt in vanaf welke datum de regels gefactureerd moeten worden en met welk interval (bijvoorbeeld per maand). Ook kun je meerdere tabbladen per abonnement aanmaken. Op een extra tabblad kun je regels toevoegen met een afwijkend interval (bijvoorbeeld per kwartaal).

Bij het aanmaken van de abonnement facturen geef je aan t/m welke datum de abonnementen verwerkt moeten worden. Daarna worden ze, vanuit Abonnement PLUS, klaar gezet in UNIT4 Multivers als factuuropdracht. Deze opdrachten zijn in UNIT4 Multivers op te roepen via ‘Aanmaken opdrachten’ en dan kun je ze eventueel nog aanpassen. Daarna worden, door middel van ‘Verwerken opdrachten’ in UNIT4 Multivers, de opdrachten/abonnementen gefactureerd.

Hieronder tref je een voorbeeld aan van een abonnement waarbij [afbeelding 1] eenmalig een bedrag per 16 oktober gefactureerd dient te worden t.w.v. € 14,50 + € 5,00 (tabblad ‘periode 1’).

PLUS Serie aanvulling UNIT4 Multivers

Vervolgens [afbeelding 2] wordt elke maand € 29,00 + € 10,00 gefactureerd (tabblad ‘periode 2’).

Abonnement PLUS

Benodigdheden Abonnement PLUS

Als je gebruik wilt maken van Abonnement PLUS, dien je te beschikken over UNIT4 Multivers incl. UNIT4 Business Connector, minimaal de Medium variant.

Contact met ons kantoor

Wil je meer weten over de mogelijkheden en functionaliteiten van Abonnement PLUS, de mooie aanvulling op UNIT4 Multivers? Dat kan! Laat je gegevens achter op ons contactformulier en we nemen contact met je op! Bellen kan natuurlijk ook, bel dan naar 085-20 20 9 20.

Office PLUS

Met deze koppeling binnen UNIT4 Multivers, kun je zeer snel documenten vanuit verschillende Microsoft Office programma’s opslaan. Binnen de Microsoft Office programma’s Outlook, Word en Excel beschik je over een extra menuoptie: PLUS Serie | Office PLUS. Via dat menu kies je ‘Koppel document’ en vervolgens geef je aan waar je het document aan wilt koppelen binnen UNIT4 Multivers.

Office PLUS

Neem contact met mij op!

Agenda PLUS

Omdat we regelmatige de vraag krijgen of er ook een planningsfunctionaliteit aanwezig is in UNIT4 Multivers, is er vanuit die vraag de oplossing Agenda PLUS ontwikkeld. Dit is vanuit de PLUS Serie weer een mooie aanvulling op UNIT4 Multivers. Standaard biedt de module Relatiebeheer alleen de mogelijkheid tothet aanmaken van acties ten behoeve van een follow-up systeem. Met de agendakoppeling met Microsoft Outlook wordt deze functionaliteit verrijkt met een heus planningssysteem.

Het werken met Agenda PLUS

Toen er gezocht werd naar een oplossing om de planning vanuit UNIT4 Multivers te visualiseren, bleken de acties vanuit de module Relatiebeheer het meest voor de hand liggend. Hier is het namelijk mogelijk om een item van een bepaald type (actiesoort) aan te maken. Middels een codering wordt er onderscheid gemaakt tussen acties met het type ‘agenda’ en ‘taak’. Agenda PLUS leest de eerste type actie ‘de afspraken’ uit en maakt vervolgens in Microsoft Outlook een agenda item aan. Hiermee is planning vanuit UNIT4 Multivers gerealiseerd. Van de taken acties kunnen bovendien automatisch taken worden aangemaakt in Microsoft Outlook.

Agenda PLUS

Snel tweerichtingsverkeer

Er wordt een tweeweg synchronisatie uitgevoerd. Wijzigingen worden vanuit UNIT4 Multivers naar Microsoft Outlook overgezet, maar óók vice versa. Je kunt dus ook in Outlook agenda items verslepen naar een andere datum, taken afhandelen, teksten aanpassen etc. Al deze wijzigingen worden vervolgens ook in UNIT4 Multivers verwerkt. Bovendien worden er bij het synchroniseren alleen de gewijzigde items meegenomen. Daardoor wordt de synchronisatie snel uitgevoerd en verbruiken mobiele apparaten, zoals smartphones en tablets, geen onnodig dataverkeer. Dit komt ten goede aan de levensduur van de batterij van het mobiele apparaat.

De voordelen van Agenda PLUS

Het belangrijkste voordeel van Agenda PLUS is natuurlijk dat alles op deze manier in UNIT4 Multivers wordt geregistreerd op de relatiekaart. Er wordt daarnaast gebruik gemaakt van een agendaplatform wat voor iedere gebruiker bekend is.

Samengevat

  • Alle relatiecontacten in de UNIT4 Multivers database
  • Agenda items en taken in ’s wereld meest gebruikte agendaprogramma: Microsoft Outlook
  • Hierdoor ook onderweg agenda met UNIT4 Multivers gekoppeld (op smartphones en tablets)
Agenda PLUS

Benodigden

Voor het gebruik van Agenda PLUS dien je te beschikken over UNIT4 Multivers incl. UNIT4 Business Connector, minimaal de Medium variant. Tevens dien je te werken met Microsoft Outlook, minimaal 2010 of 2013 (32 bits) en Exchange (2003, 2007 of 2010).

SerieBatch PLUS

SerieBatch PLUS laat je op een snelle en eenvoudige manier serie- en/of batchnummers aan jouw artikelen uit UNIT4 Multivers toekennen. Daarbij biedt SerieBatch PLUS je de mogelijkheid om via tracking en tracing jouw uitgeleverde, ingekochte of nog op voorraadzijnde producten te traceren. Dit gaat aan de hand van het toegekende serie- en/of batchnummer.

Het werken met SerieBatch PLUS

Je kent het serie- en/of batchnummer toe op het moment dat de voorraad van het artikel wordt bijgeboekt. Dit kan bijvoorbeeld zijn: een goederenontvangst n.a.v. een inkooporder of het gereed melden van een assemblageorder. Dit toekennen kan handmatig of automatisch gebeuren. Op het moment dat de voorraad wordt afgeboekt, bijvoorbeeld bij een verkooporder of factuuropdracht, selecteer je een serie- en/of batchnummer. Ook dit kan handmatig, maar ook automatisch aan de hand van bijvoorbeeld een THT (Tenminste-Houdbaar-Tot) datum.

Resultaat

Resultaat is dat je precies kunt zien welke weg jouw artikel gevolgd heeft. Als een bepaald artikel gerepareerd moet worden, is de identiteit van het artikel bekend door het serienummer. Je kunt precies zien wanneer je het aan jouw klant verkocht hebt. En op welke datum je het bij de leverancier ingekocht hebt. Je kunt ook zien bij welke leveranciers je het product hebt ingekocht.

Doordat je een garantieoptie aan kan zetten, kun je ook of de reparatie in aanmerking komt voor garantie. Wil je, om een bepaalde reden, een partij goederen terug halen of de afnemers ervan informeren, dan kun je dat doen op basis van het batchnummer. Je kan dan precies traceren wie je moet benaderen.

Voor wie is SerieBatch PLUS geschikt?

De oplossing kan in diverse branches worden toegepast. Het is bedoeld voor bedrijven die een uniek nummer willen koppelen aan een artikel. Of bedrijven die een partij goederen een uniek kenmerk willen meegeven. Serienummers worden vaak gebruik door bedrijven die apparatuur leveren. De Batchnummers worden onder andere gebruikt in de genees- en voedingsmiddelenbranche. Batchnummers worden ook in de verfbranche, omdat elke verfkleur, per batch, een minimaal kleurverschil kan hebben.

SerieBatch PLUS

De voordelen van SerieBatch PLUS

  • Je voegt, op een eenvoudige manier, serie- & partijnummers toe aan jouw logistieke proces in Unit4 Multivers
  • Efficiency in partijenregistratie voorkomt “restpartijen” van enkele stuks
  • Efficiency in serienummerregistratie voor professionele garantieafwikkeling

Benodigdheden

Voor het gebruik van SerieBatch Plus dien je te beschikken over Unit4 Multivers , incl. Unit4 Business Connector, minimaal de Large variant. Optioneel: Samengestelde Artikelen (Unit4 Multivers XtraLarge)

Neem contact met mij op!